Grandia

Páginas (5): 1 2 3 4 5
45 respostas neste tópico
 #21
Patch 1.04 conserta uma ruma de coisa no jogo:

This update focuses on two key areas: controller support and audio fixes.


Keyboard & Gamepad controls have now been consolidated into one tab within the Launcher called "Input". The Input tab will now allow you to cycle between your keyboard and all connected gamepads, along with displaying the gamepad name.

Also, a number of fixes have implemented to help improve various audio issues relating to ambient sounds not playing correctly, some sounds getting cut off and music tracks not properly playing their entire track length. The size of the patch is largely due to the re-conversation of multiple music files. We have also adjusted the default volume settings so that users who have not yet adjusted their volume sliders can have a more pleasant starting experience.

We also addressed a crash which may have been affecting some users.

- Updated Launcher with new Input Tab for managing keyboard & multiple gamepads
- Added greater support for a wide range of USB gamepads
- Preferred gamepad is now assigned in launcher regardless of how many gamepads are connected
- Gamepad windows name is now displayed on Input tab
- Movement & Camera controls are now mapped to DPad & Shoulder buttons by default
- Analog Movement & Analog Camera controls are now mapped to Left Stick & Trigger buttons by default (can be toggled On/Off)
- Fix for all keys & gamepads buttons being re-mappable in Launcher Input tab
- Fix for X button being re-mappable in Launcher Input tab for keyboard & gamepad
- Fix for X button correctly zooming camera out when button is held down during battle attack state
- Fix for X button toggling camera angle when AI is turned on during battle
- Fix for X button toggling Full details on Save screen
- Fix for X button toggling Next page on Items screen
- Fix for ambient sounds incorrectly playing in battles
- Fix for ambient sounds not playing properly in various field locations
- Fix for ambient sounds incorrectly looping endlessly in fields
- Fix for some music tracks getting cut off abruptly
- Fix for some speech samples incorrectly tied to SFX volume toggle
- Re-converted 172 music files to fix tracks not playing their entire length (looping too quickly issue)
- Fixed an AI crash when setting Roan to "Power Up" and equipping Holy Mana Egg (global AI crash fix)
- Lowered default SFX Volume from 60 to 40
- Lowered default Footstep Volume from 50 to 15


*Note: Update 1.04 will revert your Launcher settings to default on first boot up because of our latest Input changes. Please go into the Launcher and reset your Video/Audio/Input settings when you start playing 1.04 for the first time. You will only have to do this once.



Agora o jogo deve reconhecer controle que usa direct input.
Responder
 #22
De acordo com o fórum do jogo no Steam, ainda tem uma porrada de bugs.
Responder
 #23
Bom ver que os updates tão saindo rápido. Podiam aproveitar e botar uma borda. Jogar com aquelas faixas pretas nos lados desanima.
Responder
 #24
(12/05/2016, 21:44)Zefiris Escreveu:
Spoiler: Imagem  
[Imagem: kEW3nJZ.jpg]

Grandia 3 Undub eu já joguei há um tempão, as vozes japas são OK pelo que eu lembre.
Responder
 #25
http://gematsu.com/2016/07/esrb-rates-grandia-iii-ps4

Provável Grandia 3 no PS4.
Responder
 #26
O primeiro Grandia é um dos meus RPGs preferidos, mesmo com a alta linearidade da história. Praticamente tudo me agrada no jogo, as músicas, personagens e também a história, que é bem simples mas que ao mesmo tempo consegue cativar. Também considero o sistema da batalha de Grandia o melhor sistema da batalhas em turnos que eu já vi, sendo simples de aprender e ágil na execução das ações, apresentando um certo nivel de profundidade que não torna o jogo maçante.
O 3 também foi bom, tendo a adição dos combos aéreos nas batalhas que ampliavam as possibilidades durante uma batalha. Porém os personagens e a própria história não me agradaram como o primeiro. Pena que a série praticamente morreu depois desse jogo.
Responder
 #27
Um dos melhores RPG's que joguei, o jogo era simplesmente fantástico, no caso, joguei apenas o Grandia 1 e foi a versão PSX. Dizem que versão foda era a do Saturn, lembro que ela tinha vários extras que a versão ps1 não tinha. Diziam que era até mais difícil que a versão americana do ps1.

Esse é outro que pretendo rejogar alguma hora, mas no caso será a versão do Saturn, que ver o porque de muitos elogiarem ela.
Responder
 #28
https://gematsu.com/2018/08/grandia-gran...ced-for-pc

Vai sair Grandia 1 pra PC... acho que é minha chance de jogar isso.
Responder
 #29
(20/08/2018, 18:45)rapier Escreveu: https://gematsu.com/2018/08/grandia-gran...ced-for-pc

Vai sair Grandia 1 pra PC... acho que é minha chance de jogar isso.

Isso é uma ótima notícia, foi um dos melhores rpgs que já joguei, vai ser muito legal jogá-lo novamente.
Responder
 #30
Certamente vou jogar, nostálgico.
Responder
Páginas (5): 1 2 3 4 5

Usuários visualizando este tópico: 1 Visitantes