Emuladores

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827 respostas neste tópico
 #651
Saiu versão 4.00 de um emulador de Atari (Atari 400, 800, XL, XE, XEGS e Atari 5200) chamado Altirra.

O que me lembra que até hoje nunca me deu vontade de jogar de novo algo desse videogame. Joguei na época da terceira infância e ficou por isso mesmo. O máximo de regressão para mim é o NES/Master System Pacman
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 #652
Hoje baixei 3 jogos English Patched do TurboGrafx-CD, e enquanto pensando qual seria o melhor emulador para isso, percebo que saiu v126 do ares, emulador multi-system. Mas em se tratando do TurboGrafx-CD, imagino que BizHawk seja melhor opção.

Spoiler: Changelog ares v126  
ares v126 brings even more improvements to the NES/Famicom emulation by adding support for many more rom mappers.
Compatibility for MSX1/MSX2 has also improved as a result of adding heuristics for better mapper detection.

An issue that prevented Windows users from mapping inputs in v125.1 has also been fixed.

Changelog:

fc: support for namco 175/340 boards [encoded-byte]
fc: support for namco 118 board [encoded-byte]
fc: support for Color Dreams board [sp1187]
fc: support for bandai 74161 boards [encoded-byte]
fc: split bandai fcg / lz93d50 boards [encoded-byte]
fc: Support for Action 52 board [sp1187]
fc: support for bandai lz93d50 variant [encoded-byte]
fc: support for unrom variants [encoded-byte]
fc: support for sxrom boards with mmc1a [encoded-byte]
fc: support for cnrom with security [encoded-byte]
fc: support txrom variants [encoded-byte]
fc: support for namco 163 board (no sound) [encoded-byte]
fc: attach sunsoft 4 + ext rom [encoded-byte]
fc: support for cprom board [encoded-byte]
fc: support for bandai karaoke board [encoded-byte]
fc: fix saving on bandai lz93d50 + m24c02 [encoded-byte]
fc: support for bandai oeka board [encoded-byte]
fc: partial support for bandai datach [encoded-byte]
msx: add heuristics for rom type detection [LukeUsher]
msx: msx: use the slot layout and memory expected by cbios [LukeUsher]
component: fix eeprom m24c mode selection [encoded-byte]
hiro: monitor activate messages for window focus [invertego]
mia: updated fc database [encoded-byte]
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 #653
Ontem saiu versão 0.9.3 do mGBA, emulador de Game Boy.

Spoiler: Changelog  
This version is a bugfix release, which contains many important fixes. Importantly, random freezing with the OpenGL display driver, mostly when using fast forward, which had only partially been fixed in 0.9.2, should now be properly fixed. An extensive list of changes follows after the cut.
Emulation fixes:

GB I/O: Fix incrementing SGB controller when P14 is low (fixes #2202)
GB Video: Render SGB border when unmasking with ATTR/PAL_SET (fixes #2261)
GBA SIO: Fix SI value for unattached MULTI mode
GBA Video: Fix backdrop color if DISPCNT is first set to 0 (fixes #2260)
GBA Video: Don’t iterate affine backgrounds when disabled
GBA Video: Delay enabling backgrounds in bitmap modes (fixes #1668)
Other fixes:

ARM Decoder: Fix decoding of lsl r0 (fixes #2349)
FFmpeg: Don’t attempt to use YUV 4:2:0 for lossless videos (fixes #2084)
GB Video: Fix memory leak when reseting SGB games
GBA: Fix out of bounds ROM accesses on patched ROMs smaller than 32 MiB
GBA: Fix maximum tile ID in caching for 256-color modes
GBA Video: Fix cache updating with proxy and GL renderers
Libretro: Fix crash when using Game Boy codes (fixes #2281)
mGUI: Fix crash if autosave file can’t be opened (fixes #2268)
Qt: Remove potentially deadlocking optimization
Qt: Fix corrupted savestate and fatal error text
Qt: Fix sprite compositing when sprite tiles go out of bounds (fixes #2348)
Misc:

GBA I/O: Update KEYINPUT in internal I/O memory (fixes #2235)
SDL: Use SDL_JoystickRumble where available
Wii: Add adjustable gyroscope settings (closes #2245)
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 #654
Falando em emulador, estava a pouco mexendo num notebook com um pentium de 2008 tentando rodar retroarch  e super nintendo nele, pela primeira vez vi isso rodando abaixo de 10 frames, parece que precisarei fazer um upgrade nele...
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 #655
(18/12/2021, 20:31)Ash_ Escreveu: Falando em emulador, estava a pouco mexendo num notebook com um pentium de 2008 tentando rodar retroarch  e super nintendo nele, pela primeira vez vi isso rodando abaixo de 10 frames, parece que precisarei fazer um upgrade nele...

Tu quis dizer 1988. Até PC de 1998 rodava SNES na boa.

No mais, qual core tu usou?
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 #656
(18/12/2021, 20:36)M3troid Escreveu: Tu quis dizer 1988. Até PC de 1998 rodava SNES na boa.

No mais, qual core tu usou?
usei o snesx 2010 ou algo assim
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 #657
(18/12/2021, 20:36)Ash_ Escreveu: usei o snesx 2010 ou algo assim

Bem, já sei o problema e como resolver.

  1. Pegue o notebook.
  2. Abra bem a janela.
  3. Jogue o note pro mais longe possível.


Profit. HAHA!
1 usuário curtiu este post: Ash_
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 #658
(18/12/2021, 18:35)Zefiris Escreveu: Ontem saiu versão 0.9.3 do mGBA, emulador de Game Boy.

Spoiler: Changelog  
This version is a bugfix release, which contains many important fixes. Importantly, random freezing with the OpenGL display driver, mostly when using fast forward, which had only partially been fixed in 0.9.2, should now be properly fixed. An extensive list of changes follows after the cut.
Emulation fixes:

GB I/O: Fix incrementing SGB controller when P14 is low (fixes #2202)
GB Video: Render SGB border when unmasking with ATTR/PAL_SET (fixes #2261)
GBA SIO: Fix SI value for unattached MULTI mode
GBA Video: Fix backdrop color if DISPCNT is first set to 0 (fixes #2260)
GBA Video: Don’t iterate affine backgrounds when disabled
GBA Video: Delay enabling backgrounds in bitmap modes (fixes #1668)
Other fixes:

ARM Decoder: Fix decoding of lsl r0 (fixes #2349)
FFmpeg: Don’t attempt to use YUV 4:2:0 for lossless videos (fixes #2084)
GB Video: Fix memory leak when reseting SGB games
GBA: Fix out of bounds ROM accesses on patched ROMs smaller than 32 MiB
GBA: Fix maximum tile ID in caching for 256-color modes
GBA Video: Fix cache updating with proxy and GL renderers
Libretro: Fix crash when using Game Boy codes (fixes #2281)
mGUI: Fix crash if autosave file can’t be opened (fixes #2268)
Qt: Remove potentially deadlocking optimization
Qt: Fix corrupted savestate and fatal error text
Qt: Fix sprite compositing when sprite tiles go out of bounds (fixes #2348)
Misc:

GBA I/O: Update KEYINPUT in internal I/O memory (fixes #2235)
SDL: Use SDL_JoystickRumble where available
Wii: Add adjustable gyroscope settings (closes #2245)
talvez eu tente esse emulador de gba no meu notebook novo, deve ser mais leve que snes
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 #659
Hardware de Game Boy Color/Advance nem deve ser tão diferente assim do SNES.
E pelo que me lembre, até o K-6 II de 500MHz que eu tive rodava emulador de SNES. Não há porque um Pentium T2370 ter dificuldades com isso. Se houver problemas, deve vir de outro lugar que não o processador. HD danificado ou outra coisa qualquer.
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 #660
Saiu versão 0.0.20 Alpha do RPCS3. Não encontrei o changelog, mas até ante-ontem estava no número 19 por 2 meses. Então imagino que tenha alguma mudança mais impactante do que os números que vem depois do 20 (v0.0.20-13138 Alpha no momento).

Se eu me lembrar em qual HD externo coloquei, talvez mais tarde eu volte a testar o Star Ocean: Integrity and Faithlessness com patch em inglês. Já que meses atrás ainda era meio temperamental para funcionar.
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